
Meertalige Taalronde

Hoofdprincipes van Inspirerend Meertalig Onderwijs
Meertalig perspectief als context
Bij de Meertalige Taalronde vormen alle in de klas aanwezige talen een bron van leren. Bij de taalronde komen de 4 taaldomeinen aan bod, er kan een keuze worden gemaakt voor een taal bij elk taaldomein.
Dialogisch perspectief op leren en taalontwikkeling
Bij de Meertalige Taalronde is interactie een belangrijk onderdeel. De kinderen praten over ervaringen bij verschillende onderwerpen. De ervaringen vormen een bron voor het schrijven van teksten. Het bespreken van de teksten is nodig voor het mooier en rijker maken van de teksten.
Cultureel perspectief op taalontwikkeling
Bij de Meertalige Taalronde staat de eigen ervaring van de kinderen centraal waarbij de directe omgeving van het kind de inspiratie en de aanleiding voor de taalactiviteiten kan zijn.
Training?
Bij de Meertalige Taalronde is een verdiepingscursus opgezet bestaande uit drie bijeenkomsten. Voor meer informatie, neem contact op met onderstaande contactpersonen.
Contactpersonen

Klarinske de Roos
klarinske.de.roos@nhlstenden.com

Liesbeth de Boer
liesbeth.de.boer@nhlstenden.com

Tjitske van Akker
t.vanakker@cedin.nl
Meer lezen: uitgebreide informatie/onderbouwing, link naar artikelen, …
Pellentesque dapibus hendrerit tortor. Praesent egestas tristique nibh. Sed a libero. Cras varius. Donec vitae orci sed dolor rutrum auctor. Fusce egestas elit eget lorem. Suspendisse nisl elit.
Voornaam Achternaam
Pellentesque dapibus hendrerit tortor. Praesent egestas tristique nibh. Sed a libero. Cras varius. Donec vitae orci sed dolor rutrum auctor. Fusce egestas elit eget lorem. Suspendisse nisl elit.
Voornaam Achternaam