Bikkel: Wat bisto in fize ferriedster, Wendy!
Jiggy: Ja! In goare b.. b… bitch, dat bist!
I-Ku: Tink giet dea, witst!
Bikkel: Dat is dyn skuld!
Skate: Goh… Ik tocht echt eefkes datsto leuk wurden wiest…
Heak: Koppen ticht, jimme!… Offiere nei myn skip, de hiele binde! En do, Wendy, asto moarn myn earegast wêze wolst oan board! Wolkom soe ’k sizze! It wurdt sa’n feestlike dei!… Toedeloooeeehhh…
Kapitein Haak heeft Wendy uitgenodigd om bij hem aan boord te komen, maar Wendy is heel iets anders van plan! Ze gaat op zoek naar het hol van de Tûke Fammen. Komt alles dan toch nog weer goed?
De muziek en liedteksten zijn geschreven door Peter Sijbenga.
De teksten van alle liedjes zijn HIER te vinden (PDF)
Elke les een scène
* De leerkracht kan de verwerking ook eerst overslaan en na het groepslezen klassikaal bespreken
** Een of twee groepjes presenteren voor de klasgenoten
Tink dy Tûk! – Meertalige Taalronde! – Sjongejonge!
In Peter Pan komen verschillende thema’s ter sprake waar met de groep over gesproken en geschreven kan worden. Peter Pan wil altijd een jongen blijven. Hoe zou dat zijn? Altijd kind zijn? Andere thema’s passend bij de scènes:
Thema’s:
Scène 1: Verleden en toekomst
Scène 2: Druk
Scène 3: Moedertaal
Scène 4: Heimwee
Scène 7: Stoer zijn