Meertalige Taalronde
Sleutelprincipes van Inspirerend Meertalig Onderwijs
Meertalig perspectief
Bij de Meertalige Taalronde vormen alle in de klas aanwezige talen een bron van leren. In alle groepen maken kinderen gebruik van hun eigen thuistaal en talen uit hun directe omgeving tijdens het praten over en schrijven van de teksten.
Dialogische interactie en cultureel leren
Bij de Meertalige Taalronde is interactie een belangrijk onderdeel. De kinderen praten over eigen ervaringen bij verschillende onderwerpen, wat vervolgens de inspiratie en aanleiding geeft voor het schrijven van teksten. De interactie kan zowel klassikaal als in twee- of drietallen. Door te praten over de zelfgeschreven teksten, kunnen deze nog mooier en rijker worden gemaakt.
Onderzoekend leren
Bij de Meertalige Taalronde wordt de nieuwsgierigheid naar elkaars teksten bevorderd door de tweetalgesprekken tussen kinderen. Zo onderzoeken kinderen met behulp van klasgenoten hun eigen verhaal, stellen ze vragen om de verhalen duidelijker te krijgen en zoeken ze gemeenschappelijk naar hoe teksten mooier en rijker gemaakt kunnen worden.
Training?
Bij de Meertalige Taalronde is een verdiepingscursus opgezet bestaande uit drie bijeenkomsten. Belangstelling? Graag opgeven bij een van de onderstaande contactpersonen.
Contactpersonen
Liesbeth de Boer
liesbeth.de.boer@nhlstenden.com
Klarinske de Roos
klarinske.de.roos@nhlstenden.com
Tjitske van Akker
t.vanakker@cedin.nl
Pellentesque dapibus hendrerit tortor. Praesent egestas tristique nibh. Sed a libero. Cras varius. Donec vitae orci sed dolor rutrum auctor. Fusce egestas elit eget lorem. Suspendisse nisl elit.
Voornaam Achternaam
Pellentesque dapibus hendrerit tortor. Praesent egestas tristique nibh. Sed a libero. Cras varius. Donec vitae orci sed dolor rutrum auctor. Fusce egestas elit eget lorem. Suspendisse nisl elit.
Voornaam Achternaam